Goud van Oud 458-461
Nóg meer mooie schepen en banen (deel 6)
Mooieschepen en Banen  www.mooieschepenenbanen.nl⁄
Klik aan de linkerkant op het plusteken om de boom (tree) uit te klappen
De Rotterdam Branch is een afdeling van de World Ship Society, een in Engeland gevestigde, wereldwijd aktieve vereniging waarvan de leden, hetzij beroepshalve, hetzij door een grote persoonlijke belangstelling, zich zeer nauw betrokken voelen bij schepen en de scheepvaart. De vereniging stelt zich ten doel haar leden regelmatig bij elkaar te brengen, te stimuleren in hun gemeenschappelijke belangstelling en hun kennis van hun interessegebied te vergroten. 
De Rotterdam Branch doet dit onder meer door het organiseren van:
Branchavonden,
het uitgeven van het Rotterdam Branch Magazine
en het organiseren van
maritieme evenementen en reizen,
alsmede excursies naar schepen, scheepswerven en maritieme bedrijven, zowel in Nederland als in het buitenland.
Wilt u meer informatie over de doelstellingen en aktiviteiten van de
World Ship Society en van de Rotterdam Branch, of wilt u zich aanmelden als lid of donateur?
Adres zie Colofon
Schip & Haven
Geen winst- en dividendbelasting, maar wel een extra OOW
Ze kwam van Antwerpen, is rondgegaan over bakboord, en gaat afmeren op Calandkanaal Steiger 7. De roeiersvlet K.R.V.E. 27 schiet eropaf om de eerste tros uit te brengen, maart op de wachtplaats was het na een halve dag gedaan met de rust. Eerst ging men naar DCS (Delta Container Services) Amazonehaven en kort daarna naar ECT in hetzelfde havenbekken. Na een tiental containers werd verkast naar Euromax in het Yangtzekanaal en de volgende ligplaats werd ECT Beerkanaal. Vervolgens naar de stad om bij Uniport in de Waalhaven bij te laden om tot slot bij RWG in de Arianahaven af te laden. De bestemming werd Dublin, waar het schip, met een snelheid van 13 knopen, twee dagen later aankwam. Om aan het arbeids(rust)tijdenbesluit te voldoen, is een extra OOW (Officer of the Watch) aan boord.

De ATLANTIC COMET heeft plek voor 508 TEU en is van de Rotterdamse rederij OAL (Oost Atlantic Lijn), met nog een containerfeeder, de ATLANTIC COAST van 660 TEU. Daarnaast heeft OAL nog drie schepen in de shortsea, die in de droge bulksector opereren. Het zijn de ATLANTIC HORIZON, ATLANTIC ISLAND en ATLANTIC MOON. De vijf schepen varen onder de fiscaal aantrekkelijkere vlag van Cyprus, een EU lidstaat die geen winst- en dividendbelasting voor scheepvaartbedrijven hanteert.

OAL is onderdeel van de Atlantic Horizon Group en gehuisvest aan de Madroelhaven in Pernis. Het kantoor staat, komend van de A15, rechts van de ingang van de Beneluxtunnel en is, voordat je de tunnel inrijdt, goed te zien. Zo ook de vlaggen van de werkmaatschappijen van Atlantic. Dat zijn naast OAL, de bunkerbedrijven Atlantic, Postoils (zeevaart) en Bunkerrama (binnenvaart), alsmede J & L van Ouwerkerk Shipchandlers.

Tekst: Cees de Keijzer
Fotografie: Arjan Elmendorp
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

  
avenet.com Service Code -->

 

[ Previous  |  Next ]     [ Up  |  First  |  Last ]     (Article 1 of 59)

This page is created with TreePad